A Buena Vista Social Club az elmúlt évtized egyik legnagyobb sikertörténete, ez a név a világon mindenhol egyet jelent a kubai zenével, hiszen ők kedveltették meg a világgal a tradicionális kubai stílusokat.
Az amerikai zenész-producer Ry Cooder, a World Circuit kiadó és Nick Gold bíztatására 1996-ban látogatott el Kubába, ahol megkereste a legkiválóbb veterán muzsikusokat, akik közül a legtöbben már a 70-es, 80-as éveikben jártak és felvételeket készített velük. A vállalkozás nagyon sikeresnek bizonyult, hiszen több mint 4 millió példány kelt el a Buena Vista Social Club című lemezből, a veterán sztárok pedig a világ számos pontján koncertezhettek telt házak előtt. Aztán Cooder 1998-ban Wim Wenders német filmrendezővel együtt tért vissza, és elkészült a kubai zenészek életét bemutató azonos című dokumentumfilm, amely bejárta az egész világot. Ry Cooder és Wim Wenders jóvoltából olyan nagyszerű zenészeket ismerhettünk meg, mint Compay Segundo, Ibrahim Ferrer, Omara Portuondo, Eliades Ochoa vagy Rubén González. Az album egyik zenei rendezője pedig Juan De Marcos González volt aki már korábban felhívta magára a figyelmet az Afro-Cuban All Stars projekttel. Compay Segundo kiváló son énekes és zeneszerző volt. Fiatalon dohánygyárban is dolgozott, aztán egyike lett Kuba legnépszerűbb muzsikusainak. Saját harmonico nevű hangszerét a hagyományos gitár és a kubai tres ötvözésével fejlesztette ki. Zenekarával, a Compay Segundo y sus Muchachos-sal élete végéig koncertezett. Ibrahim Ferrer a legkitűnőbb bolero énekes volt, aki a legismertebb kubai zenekarokkal dolgozott. Már néhány éve visszavonult, amikor Ry Cooder felkereste. Újra színpadra állt, és valóra válthatta régi álmát, vagyis bejárhatta a világot. Rubén González a világ egyik legkiválóbb, legvirtuózabb zongoristája volt. Arsenio Rodriguez együttesében játszott évtizedeken át, ám életében volt olyan időszak is, amikor még zongorája sem volt, amin gyakorolhatott volna. Eliades Ochoa a zenész családból származó cowboy kalapos gitáros, a csapat szólistái közül az egyik „legfiatalabb”. Nemzedékének egyik legismertebb zenésze, aki Cuarteto Patria nevű zenekarával járja a világot. Omara Portuondo a Buena Vista dívája, legkedveltebb stílusai a bolero, a habanera és némiképp a jazz. A tradicionális kubai dalokat még szüleitől tanulta. A kubai Edith Piaf-nak is nevezett énekesnő a nagyszerű amerikai énekessel Nat King Cole-lal is dolgozhatott. Orlando ’Cachaito’ López családjában mindenki bőgős, így ő is az lett. Klasszikus zenétől a jazz-ig mindent szívesen játszik, és szinte bármilyen dallamot elsőre megjegyez. Manuel ’Guajiro’ Mirabal a legnagyobb kubai zenekarokban trombitált, de az utóbbi időben szólistaként is csillogtatja tehetségét. Mindent tud a kubai stílusokról és az amerikai jazz-ről. Barbarito Torres hangszere egy kis lantszerű zeneszerszám, a laúd. Már tizenévesen profi zenekarokban játszott, később pedig a kubai zene valamennyi jelentős egyéniségével zenélt.
A Buena Vista Social Club korongján a bolero-tól a son-ig számtalan kubai stílus hallható, de a mai napig a legnagyobb sláger az Eliades Ochoa és Compay Segundo által énekelt Chan Chan.
1998-ban a Buena Vista Social Club lemez készítői Grammy-díj-at vehettek át, a film pedig 1999-ben Európa-díj-at kapott, mint az Év Dokumentumfilm-je, valamint Oscar-jelölt volt a Legjobb Dokumentumfilm kategóriában.
A Buena Vista Social Club sikere után az előadók önálló albumok egész sorát készítették el, sőt közülük néhány Grammy-díj-at is nyert.
A film DVD kiadása is óriási siker, hazánkban is kapható.
Diszkográfia Buena Vista Social Club (1997)
Buena Vista Social Club at Carnegie Hall (2008)